сряда, 19 ноември 2014 г.

Кораб как се товари

Кораб как се товари


Товарните кораби са онова, което до най-голяма степен поддържа световната търговия. В своята книга "Ninety Percent of Everything" журналистката Роуз Джордж изследва как металните контейнери, пълни с какво ли не, се товарят на кораби, за да достигнат до всяка точка на света.


Товаренето и разтоварването са сложни задачи, за чието изпълнение са необходими познания по физика, химия и пиратски тактики.

Ето няколко неща, които Роуз Джордж е открила за товаренето на товарни кораби:

Използването на кран за товарене и разтоварване се намалява до минимум с помощта на компютърни системи и алгоритми. Целта е корабите да влизат и излизат от пристанищата възможно най-бързо.

Хладилните контейнери задължително се поставят близо до източник на ток.

Контейнерите се запечатват след проверка, но въпреки това е възможно да бъдат разпечатани от крадци с помощта на най-обикновени инструменти. Затова е важно корабът да се охранява добре.

Най-тежките контейнери са най-отдолу. Също така, контейнерите се разпределят възможно най-равномерно, за да не натежи корабът на една страна.

Запалимите товари се слагат далеч от стените на кораба, защото при евентуална пиратска атака хвърлените гранати могат да доведат до пожар.

Всеки контейнер си има идентификационен номер, който показва собственика (в зелено) и категорията на товара (в жълто); след това следва сериен номер (в синьо) и контролно число (в червено). След натоварването на кораба отделна система следи местоположението на всеки контейнер.

Определени химикали се подреждат далеч от други химикали. Например ацетиленът трябва да е на поне един контейнер разстояние от хлора, а бариевият цианид - от киселини.

Няма коментари:

Публикуване на коментар