неделя, 27 март 2016 г.

Малки истории с голям смисъл.

Няколко истински истории, пропити с емоционалност:
Днес лабрадорът ми е вече на 21 години. Едва успява да се изправи, почти нищо не вижда и не чува, дори няма сила да лае. Но всеки път, когато вляза в стаята, той радостно маха с опашка.
***
88-годишната ми баба и нейната 17-годишна котка са слепи. Баба ми
се придвижва из къщата с помощта на куче-водач, което е естествено и нормално. Неотдавна обаче кучето започна да развежда из вкъщи и котката. Когато котката измяука, кучето с еприближава и отърква носа си в нея. Тогава котката става и тръгва след кучето – към паничката с храна, към „тоалетната“, към стола, на който тя обича да спи.
***
Днес със сестра ми претърпяхме автомобилен инцидент. В училище сестра ми е Мис Популярната. Тя знае всички и всички знаят нея. А аз съм си малко интроверт – винаги общувам с едни и същи две приятелки. Сестра ми веднага написа във Фейсбук за инцидента. И докато всички нейни приятели постваха коментари, моите две приятелки се появиха на мястото на аварията още преди да пристигне Спешната помощ.
***
Днес придружих дъщеря ми до олтара. Преди десет години извадих 14-годишно момче и неговата майка от огъня след авто катастрофа. Лекарите казаха, че той никога повече няма да може да ходи. Дъщеря ми го навести няколко пъти в
болницата заедно с мен. После започна да ходи сама. Днес, напук на прогнозите и с широка усмивка, той сложи пръстена върху ръката на дъщеря ми, отивайки до олтара здраво стоящ на краката си.
***
Днес преглеждах възрастен пациент с тежка форма на Алцхаймер. Той рядко можеше да си спомни собственото име и често забравя къде е и какво е казал минута по-рано. Но по някакво чудо (и мисля, че това чудо се нарича любов), всеки път, когато жена му го навестява, той си помня коя е тя и я посреща с думите: „Здравей, моя прекрасна Кейт!“
***
Днес се навършват десет години от смъртта на моя баща. Когато бях мъничка, той често преди сън ми пееше кратка мелодия. Когато станах на 18 и той лежеше в болничното легло, борейки се с рака, аз също му я тананиках. Оттогава не я бях чувала никога, докато не чух годеникът ми да си я тананика под носа. Оказа се, че неговата майка също му я е пяла, когато той бил дете.
***
Днес е нашата 10-годишнина, но понеже с мъжа ми наскоро останахме без работа, се разбрахме да не харчим пари за подаръци. Когато се събудих тази сутрин, мъжът ми вече беше в кухнята. Слязох долу и видях красиви диви цветя, разпръснати из цялата къща. Бяха не по-малко от 400 и той наистина беше похарчил и стотинка.
***
Днес казах на 18-годишния си внук, че никой не ме покани на бала, когато завършвах училище, затова и не отидох на него. Същата вечер той дойде, облечен в костюм и ме взе със себе си на своя бал в качеството на негова дама.
***
Днес намерих сред нашите книги стария днвник на майка ми, когато още е била в гимназията. В него бе указан списък с качества, които тя се е надявала да открие в своя партньор. Този списък е практически точно описание на баща ми, а мама се е запознала с него, когато била на 27.