Цигарите стават все по-опасни, отколкото преди 50 години.
Компаниите прилагат все по-хитри трикове, за да ни пристрастят
Големите компании са готови на всичко, за да продадат колкото се може повече от стоките и услугите си на потребителите, често дори на трикове, застрашаващи живота и здравето ни. Това важи с пълна сила за тютюневата индустрия. Неправителствена организация е направила изследване, според което цигарите през последните
50 години са станали още по-опасни.
Причината тютюневите изделия да стават все по-рисков фактор за здравето ни са "подобренията", които компаниите правят.
Бизнесът прилага трикове, с които пристрастяването към дима и
по-лесното му вдишване значително се увеличават, твърдят от Кампанията за деца, свободни от тютюна. Проучването показва, че днешните пушачи са изложени на много по-голям риск от рак на белите дробове и хронични заболявания на дихателната система, отколкото "колегите" си пред 50 години. Освен че компаниите са станали царе в дизайна на продуктите си, за да привличат все по-млади клиенти, те влияят и на телата ни с цел да си купуваме все повече цигари. Те например увеличавали нивото на никотина. Също така добавяли амоняк, който доставял по-бързо никотина до човешкия мозък. Друг трик бил да се слага захар, което засилвало пристрастяването към тютюневия дим, както и вдишването му. "Съвременният" никотин достига много по-лесно и бързо до белите дробове и сърцето. Димът е станал по-лесен за вдишване, тъй като към тютюневите изделия се прибавя ливулинова киселина, която го прави по-лек и не толкова дразнещ. Компаниите много добре знаят, че пристрастяването към цигарите става основно в ранните години. Поради това те правят така дизайна им, че да привличат именно младите хора.
50 години са станали още по-опасни.
по-лесното му вдишване значително се увеличават, твърдят от Кампанията за деца, свободни от тютюна. Проучването показва, че днешните пушачи са изложени на много по-голям риск от рак на белите дробове и хронични заболявания на дихателната система, отколкото "колегите" си пред 50 години. Освен че компаниите са станали царе в дизайна на продуктите си, за да привличат все по-млади клиенти, те влияят и на телата ни с цел да си купуваме все повече цигари. Те например увеличавали нивото на никотина. Също така добавяли амоняк, който доставял по-бързо никотина до човешкия мозък. Друг трик бил да се слага захар, което засилвало пристрастяването към тютюневия дим, както и вдишването му. "Съвременният" никотин достига много по-лесно и бързо до белите дробове и сърцето. Димът е станал по-лесен за вдишване, тъй като към тютюневите изделия се прибавя ливулинова киселина, която го прави по-лек и не толкова дразнещ. Компаниите много добре знаят, че пристрастяването към цигарите става основно в ранните години. Поради това те правят така дизайна им, че да привличат именно младите хора.